Public Relations

Public Relations: “..het stelselmatig bevorderen van het wederzijds begrip tussen een organisatie en haar publieksgroepen… “.

Doelstelling van een Public Relations-plan kan zijn het verhelderen van het beleid, de communicatie bevorderen met de publieksgroepen, naamsbekendheid van het bedrijf vergroten of het imago verbeteren.

Dat publiek dient breed te worden opgevat; dit kunnen bestaande klanten en relaties van de organisatie zijn, maar ook het publiek in het algemeen, waaronder potentiële klanten. De pr-afdeling of het pr-bureau houdt zich vooral bezig met het imago van een organisatie, bedrijf of merk, niet zozeer met verkoop. Er wordt gebruik gemaakt van interne en externe communicatiemiddelen als persberichten, mailings, sociale media en advertenties om te informeren, maar ook om de dialoog aan te gaan met de doelgroep en de media.

Daartoe wordt gebruikgemaakt van interne en externe communicatie om een bepaalde doelgroep te informeren of te beïnvloeden met behulp van tekst, advertenties, publiciteit, promoties en speciale gebeurtenissen. Aan de andere kant heeft pr ook een signaalfunctie om trends en zaken uit de buitenwereld op te merken en ernaar te handelen.

Waldner.nl combineert de Public Relations met de marketing. Het is de tijdsgeest. Wil je een goed product neerzetten en verkopen, dan is het belangrijk dat ook het bedrijf goed wordt gepositioneerd. Vertrouwen is belangrijk. We gebruiken hier met name online kanalen voor.

Diploma NGPR-a 1993. Dat waren héél andere tijden.  Old school kennis in een new media jacket!

Klanten o.a.:

Noordrek BV
Noordrek GmbH
Couture Auk Bakker
Pianist Componist Boelo Klat
Kunstvervoer en opslag Van deur tot deur

IPRA is the world's most relevant, resourceful and influential professional association for senior international public relations executives.
IPRA : world’s most relevant, resourceful and influential professional association for senior international public relations executives.